Kuru İğneleme

Herhangi bir cerrahi girişim olmadan ve ilaç kullanmadan yapılan ağrı tedavisi yöntemi olup ağrılı kas spazmları tedavisi için uygulanır.Tedavide kasılmış ve kısalmış kasa bir iğne batırılarak bu spazm çözülmeye çalışılır. Bir kasta çoğu zaman çok sayıda ağrılı kasılmış ve kısalmış kas demetleri olduğundan çoğu kez, çok sayıda iğneleme yapmak gerekebilir. Tekrarlayan veya kronikleşmiş ağrıda spazmla birlikte fibroz doku gelişimi de varsa iğne sayısının ve iğneleme sıklığının arttırılması gerekir.Kuru İğne Tedavisi uygulaması sırasında kullanılan iğneler nedeniyle yöntem Akupunktur tedavi yöntemine benzetilse de kuru iğne tedavisi uygulamanın esası açısından akupunkturdan farklıdır.

Ağrılar sıklık olarak vücudun baş, ense, kol, omuz, sırt, bel, kalça, bacak gibi bölgelerinde görülür. Nedenini incelediğimizde o bölgedeki kasların kısalmış olduğunu görülür. Bu yüzden o kasın yönettiği eklemde şekil bozuklukları meydana geliyor. Eklem gerilmiş, sinire baskı yapmaya başlamış, dolayısıyla ağrı başlamıştır. Kuru iğne tedavisinde, ağrıya neden olan kısalmış kasa çok ince bir iğne ile girilir, kas uyarılır. Böylece sadece ağrı giderilmez, ağrıya neden olan temel bozukluk da tedavi edilmiş olur. Düzenli uygulama sonrası sürekli ağrılarla yaşayan kişi, adeta hayata yeniden dönmüş gibi olur. Çene veya baş ağrısı çeken hastalara da kuru iğne tedavisi uyguluyoruz, vücutta herhangi bir metal ya da iğne bırakmıyoruz ve en önemlisi de ilaç kullanmıyoruz.Kuru iğne tedavisi ileri yaşlarda daha hızlı sonuç vermektedir.Özellikle 80 yaş ve üzerinde fizik tedavi uygulanamayan hastalar için bulunmaz nimettir.Sonuçları itibariyle %100 e yakın memnuniyet oranına sahiptir.